Tom Tits

Vid frukostbordet förra veckan frågade jag pojkarna vad de ville göra på sommarlovet för att göra en liten lista. Som en snilleblixt kom jag på Tom Tits. Har hört så mycket bra om det så det enda jag gjorde var att kolla öppettiderna, sen var det skrivet i sten. Kunde knappt förklara för pojkarna vad det var för ställe annat än att säga att man prövar på många experiment. De var inte överförtjusta men det förbisåg jag. Kul att göra något annat och nytt! 

Bjöd med min bästa Kia så bar det iväg idag. Och pojkarna var som rykande pingpong bollar mellan alla experiment! De provade allt flera gånger om och hade svårt att släppa flera av experimenten. Bs favorit blev ett mörkerrum man gick igenom. Jag tänkte att ögonen vänjer sig väl så att man tillslut kan urskilja väggarna men det gjorde man verkligen inte. Det var kolsvart! Kia filmade oss på en monitor och min gångstil är som, jag vet inte vad😂 Pensionärer med käppar kunde lätt rusat förbi. Och det jävla rummet ville B gå flera gånger! Räckte med två för mig, varav sista höll jag mig så nära B så jag klev han på fötterna så han höll på att tappa skorna haha

G hade ingen favorit utan tyckte alla var lika roliga. En som jag tyckte att han var extra rolig på var ett skrik-experiment. De satte in huvudet i ett hål och skrek allt de kunde, sen mättes decibelen och visade vilket djur man nådde upp till. Bs första gång var han en tamkatt på 97 db 😂 andra gången en groda (100 db), medan G kom upp till elefanten på 117 db! Han var bara några decibel ifrån "smärtgränsen" som var 120. 
Ett annat experiment var att tävla i hjärnvågor. Man skulle vara så avslappnad som möjligt för att få en liten boll att rulla till motspelaren. Jag var bombsäker på att B skulle vinna men jag blev sååå motbevisad. G vann relativt fort (jämfört med de som körde innan), och när vi frågade vad hans taktik var så sa han att han tänkte på mat 😂 

Det var inte sista gången vi var där! Väldigt prisvärt och restaurangmatens priser var inte hutlösa de heller. Vi kom vid 11-snåret och åkte hem vid 16, även fast G ville va kvar minst en timma till. Men som sagt, vi ska dit fler gånger.
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



1
Master

Otroligt kul o mysig dag ❤️