Avslutning

Min fina stora kille. Jag kan inte greppa att du ska börja i första klass i höst. Kändes ju inte allt för längesen som du skolades in i förskola. Jag minns när jag var med på din första fruktstund och hur fint du sa "tack tack" när fröken gav ut frukbitar. Så söt och artig. 
Vi båda älskade dina fröknar. Hade du en grinig morgon och inte ville nånting så kunde man alltid locka genom att säga deras namn, då blev det bråttom till förskolan. 
(null)

Sen när du skulle byta avdelning så bytte vi förskola helt, och så fick du och Gabbe skolas in samtidigt. Ni va så små och töta så jag smäller av!! 
Du fick snabbt lämna små barns avdelningen  för mellanavdelningen istället, fröknarna upplevde att du skulle stimuleras mer där så så fick det bli. 

Tanken var inte att pojkarna skulle hamna på samma avdelning, men så blev det efter en tid. Jag var lite skeptisk till det men det blev så bra. Fröknarna sa att de va så söta brorsor. Hade de varit ifrån varandra under dagen och möttes ute på gården tex så sprang de emot varandra och kramades när de sågs, och vid sångstunder kunde B spara en plats bredvid sig åt sin lillebror. Jag hade så gärna velat vara en fluga på väggen där och då. 
(null)

Så blev det inskolning för förskoleklass. Du och förskolebästisen fick vara i samma klass tillsammans med några andra förskolekompisar, och även en av granntjejerna. Väldigt skönt för mammahjärtat att du hade bekanta ansikten eftersom nya platser och situationer kan vara skrämmande. Men fröken anammade dig så bra så det hela gick som smort.
(null)

Och i fredags var det avslutning för förskoleklassen. Gs förskola hoppar tydligen avslutningen pga Corona, lite tråkigt. En avslutning mindre att missa iaf. Men han fick såklart bli avslutningsfin som storebror han oxå. 
Tyvärr så blir det inte sommarlov än på några  veckor, men tills dess är det bara lekdagar. Bröderna bus 💙💚
(null)
(null)
(null)