Matsedeln för v.41 var...

Måndagssoppan blev inte alls som planerad då jag & V var på föräldramöte. Pojkarna fick soppa med sina barnvakter. En soppa de inte gillade så de hade fått äta sig mätta på mackor och frukt med barnvakterna. När jag & V kom hem var det läggdags och vi gillade inte heller soppan, så medan jag la pojkarna åkte V till BK. Vi hade verkligen ingenting att jobba med i vårt kylskåp. Jag testade deras Halloumiburgare, måste säga att jag har ätit godare...
(null)


Tisdagens fisk blev som "vanligt" lax för mig & V, ni kanske tror att vi tröttnar på lax men icket. Inte jag iallafall. Den är så god i sig, i all sin enkelhet. Annan fisk tycker jag man behöver joxa så mycket mer med. 
Pojkarna fick fiskpinnar, deras favorit efter fiskbullar. Till hade vi pressad potatis och romsås.
(null)


Onsdagen blev falukorv med tomat-& västerbottenost i ugn tillsammans med rotfrukter, och pojkarna fick potatis till.
(null)


Torsdag och rester stod på veckans matschema. Men vi bjudna på pannkaka och ugnspannkaka med fläsk hos pojkarnas farmor istället. Verkligen inte fy skam!
(null)


Fredagen blev lite "buffé" för hela familjen. V överraskade mig med sushi, fredagslyx indeed. Han själv fick korv i ugn-resterna och penne. B beställde fiskpinnar och G fick fiskbullar då de hade fått ugnskorven till lunch så de fick bestämma middag själva. Fredagslyx för alla utom snälla pappan. 
(null)


Lördagens middag åts på HBK’s gala. Tog ingen bild men det var Aros Cater som hade anlitats och det bjöds på en god potatisgratäng, kycklingklubbor, ribs och en god sallad. 

Söndagens middag, en lite bakis middag för mig & V efter att pojkarna somnat. Vi älskar BK så vi testade några av deras erbjudanden, jag tog en Chicken Royale, unnade mig en chili cheese sideorder. Tycker BK har de godaste chili cheesen ever.