Veckans mat

April, april! Jag hade inte alls glömt att ta matbilder! Luuuurade!
Jävlar i min låda va jag legat i med bilderna denna vecka. Grymt stolt är jag. Och varit livrädd för att glömma bort, vill ju inte ha Linas onda ögat mot mig...

Måndags fisken denna vecka blev lax med romröra & bulgur. Älskar romröra! Bara blanda creme fraiché, caviar & lite rödlök. 
(null)


Tisdagssoppan åt vi tillsammans med Emelie & Nico. Vi hade två soppor för att det skulle räcka till alla. Barnen valde först och tog ärtsoppan, vi vuxna fick potatis- & purjolökssoppan från förra veckan (som legat infryst). 
Åt min med en klick creme fraiché & bröt ner lite falurågrut, men tog bilden innan jag la till det. Smart....
(null)


Onsdagens middag åt vi tillsammans med pojkarnas faster på Leos Lekland. Sååå nära att jag glömde ta bild, hann ta några tuggor för att jag var så hungrig. Jag tog en Crispy chicken wrap och pojkarna fick varsin korvtallrik med strips. B ville nte ha sin korv först så den fick mellanlanda på min tallrik. 
(null)


På torsdagar har jag egentligen planerat pasta men vi bröt av kommande påskmat och välkomnade långhelgen med hemmagjorda hamburgare. Mumsfilibaba! B ville hellre ha korv med bröd och G sov hos sin farmor. Jag kör lite specialare när vi äter hamburgare hemma, tar ett bröd men två kött. 
(null)


Långfredagens middag blev ett påskbord hos min faster. Jag glömde ta bild på första tallriken, så fick offra mig på en till portion så jag kunde ta en bild. Det ni ser är janssons, rökt lax med hollandesås, sill, faster Kias ugnsbakade omelett med champinjonstuvning, köttbullar, skinkmacka med senap och ägghalva med avokadokräm. SÅÅÅ GOTT! 
(null)


Lördagens middag åts hemma hos pojkarnas farmor på ännu en påskmiddag. Jag hade precis plockat i ordning min första kalla tallrik och satt mig till bords när Bs potatis kom nedskyfflandes ner på min tallrik. Föräldraskapet.... Nåja, tog lite mer senapssill till den potatisen så slank det också ner. Efter blev det smörgåstårta. Farmorn gör bland de godaste smörgåstårtor jag ätit, de är så krämiga och så garnerar hon med krossade ostbågar längst sidorna. Mmmmm.....
(null)
(null)


Söndags middagen hoppade jag & V över för att ha söndagsmys efter läggning. Blev blandning av påskrester på både mat & godis :)