Skärtorsdagen

Sist G sov borta gick det inte så bra pga att han fick en släng krupp, så igår blev det ett nytt försök.

 
När vi var självade med B så frågade vi vad han ville göra, och han ville bara få vara hemma med oss två. Gullis. Okej sa vi men först måste vi handla lite. Åkte till Eko en snabbis, B skulle få välja lite eget påskgodis men när han såg ett sånt där färdigfyllt påskägg så fick det bli det istället. Åkte sen hem för att fixa mat och mysa framför Paw Patrol, Bs nya favorit. B var riktigt duktig. Vi sa att han fick ta en godis före maten och sen vänta tills efter maten, och fastän godisskålen stod precis framför honom (han vägrade släppa den ur sikte) så tog han bara en godisbit. Bråkade inte om en till bit eller försökte smygäta nån utan väntade fint tills han hade ätit upp sin mat. Efter maten var det mysdags så B och jag kröp ner under filten, jag hade vaknat 3:50 och inte kunnat somnat om. Väckarklockan ringde 4:20 iaf. Så jag hade tydligen somnat till, men B hade inte klagat utan pendlat att mysa mellan mig & V. (null)

När det närmade sig läggdags så förvarnade jag B med att säga att det var sista programmet Paw Patrol innan läggdags. Och innan programmet ens var slut gick han ut med godisskålen till köket där V var och bad honom lägga undan den för han skulle gå och lägga sig och ville spara resten. SÅÅ DUKTIG! Jag svimmade nästan av förvåning. Han såg liksom inte ens klart sista avsnittet som han fick, och sen bad V så fint att spara undan hans resterande godis. 
Det var inge tjaffs om tandborstning eller ombyte av pyjamas heller. Och vid läggdags var det han som berättade godnatt sagor för mig, alla började med "igår, när jag var liten..." och sen drog han till med en liten berättelse. Sån fantasi! Var riktigt underhållande att höra.  

När B hade somnat kom min kusin Fredda och hans tjej Emma på spelkväll. Vi spelade först Labyrint och sen Skipbo, några av mina favoritspel. Man behöver inte tänka så mycket, hehe...
(null)