Matsedel v.12

V.11’s matsedel blev lite små ändringar. Det blev t.ex en väldigt uppskattad mexicosoppa istället för en tomat- & pastasoppa. Tänkte att jag inte skulle ta bilder på maten för jag ville inte vara en härmapa mot Lina, men till denna vecka kommer jag nog vara det iaf :) Då kanske jag kan ge Lina lite matinspo som hon ger mig ;) 

Jag har faktiskt tyckt att det varit roligt att laga mat denna vecka och sett fram emot middagsstunden på ett annat vis. Än när man i typ sista sekund motvilligt ska stress-slänga ihop nånting. Upplever t.o.m att pojkarna ätit bättre nu. Och B har hittat en ny favorit, morotsstavar. Han har (utan att överdriva) ätit drygt ett kilo morötter denna vecka. 
Hoppas kommande vecka känns lika bra! Maten då planeras att bli... 

(null)

Vi har jätte mycket mat i frysen (gäller att bunkra upp vid extra priser) så det har fått styra lite. 
Ser mest fram emot tisdagen & torsdagen. På tisdagen är det Kias sopprecept och sen på torsdagen så har vi fått hennes svingoda lasagne som vi fryst in. Muuuuums!!
Under helgen ska vi på Moraträsk och ha heldag med grannarna vi ska på det med, och på söndagen har V släktkalas. Får se vad vi får i oss då.
2
Master

Kul att vara med 2 ggr på matsedeln 😊💕

Svar: Du gör stora avtryck i våra liv😘
Mimmie

Lina

Bilder! Bilder! Bilder! Mat är till för att ätas och tittas på 😁