Att natta Galne Gabbe

När pojkarna ska sova så pussar & kramar vi dom godnatt och lite så innan vi går ut och drar igen dörren. B ligger alltid fint kvar i sin säng och somnar på några minuter. Han är nemas problemas. G där emot... 

Vanligtvis så kan man få gå tillbaks in i rummet och lägga han i sin säng igen typ 3-18 gånger. Han går upp och gör det han hinner innan vi kommer. Antingen så går han till Bs säng och står och tittar, leker lite med Pippi huset men vanligtvis så hinner han bara ner för sängen och ta nåt steg tills vi står vid dörröppningen och han läggs i sängen igen. Men två gånger denna vecka har han överraskat mig. 

Första gången så hade jag redan varit in 5-7 ggr, så när jag tjuvkikade in för att se om han lyckats smyga upp ljudlöst (han kan va värsta ninjan om han vill) så såg jag han inte i sängen. Såg mig omkring i det mörka rummet men såg han ingenstans. Vafan?! Tog några steg in och ja, sängen var tom! Men mattan såg lite konstig ut..... japp, där låg han. UNDER mattan! Han drog den tom över huvudet för att jag inte skulle se honom. Listiga ninjaunge. 

Andra gången var igår kväll. Jag trodde att han hade somnat så blev förvånad när jag hörde att möbler flyttades omkring. Hade hållt på i 40min med honom så hade ledsnat totalt. Öppnade dörren så jag fick lite ljus. B sov som en stock medan G hade aktat på pallarna vid deras skrivbord och försökt gömma sig bakom dom. Första misslyckade försöket tog jag bild på, men andra försöket skulle jag tagit bild på när han mer låg slickad längst väggen bakom båda pallarna. Man kan inte tro det men han är som smidig liten ninja. Smidig, ljudlös och livsfarlig.

(null)