Rastlös dag

48tim karantän då det råder magsjuka hos oss. Riktigt nice när det är tokvarmt och semester. Känns som vi är magsjuka jämt, finns det nåt tillskott man kan ta för sånt? För både barn & vuxna? 

Igår packade vi mest upp efter Västkusten resan. Tvättade. Hoppade studsmatta. Sparkade boll. Badade i barnpoolen. Det var väldigt lugnt. Kände inte att jag klarade av en så lugn dag till efter att ha vilat efter min mag-vända så idag har jag brassat på.

Fixade frulle, disk och snyggade sen till på balkongen och spolade rent den så man inte skäms för... fåglarna? Har fortsatt tvätta sen gårdagen, säkert kört fem maskiner idag. Nu finns det iaf plats för att hänga upp det på balkongen. 
Röjde på baksidan med massa plock och det går ju inte undan precis när man har två röjarpojkar att underhålla samtidigt, men det gick framåt iaf. Efter lunch åkte V och köpte ett trädgårdsset, blev lite impulsivt även om vi pratat om det flera gånger. Medan han var borta förberedde jag för det nya trädgårdssetet, borstade och spolade altanen samtidigt som pojkarna hoppade studsmatta och ville att jag skulle spola vatten på dom.
Är toknöjd över hur altanen blev. Jag vet inte varför men jag tycker mycket om runda bord, känns familjärt på nå vis. Nu tar pojkarnas barnstolar upp lite plats så de andra tillhörande utestolarna fick stå vid lekytan som jag kallar det, men barnen leker aldrig där. De är på gräsmattan eller inne, inge mellanting som på altanen. Men jag gillar att ha en öppen ytan iaf, får panik med grejer överallt.
(null) (null)
(null)
Matta ska införskaffas till matplatsen, sen vet’te tusan om vad jag ska ta mig till med gardinerna. Det är på prov!

Middag. Kvällsbad för pojkarna. V satte dit sängbenen igen på våran säng så nu är den hög, G blev lite upprörd när han inte kom upp själv först men det tog typ en minut så grejade han det själv. 
Nu sover pojkarna så ska se om jag själv kommer upp där, rena och nybäddade lakan är en bra motivation. 



1
Master

Det blev verkligen jättefint på baksidan

Svar: Tack tack😘☺️
Mimmie