Veckans mat

Måndags fisken åt vi tillsammans med Bs gudisar och det blev lax med romsås (igen, mmmm.....) fast nu med pressad potatis & lite påsk-räkor. Pojkarna fick fiskpinnar som de älskar med remouladsås. 
(null)


Tisdagens mat blev kyckling & äggnudlar. Hade i lite kryddor, sötsursås och lite passande grönsaker av det vi hade tillgängligt..  G åt verkligen jätte bra trots brakmellis tidigare, men B var inte lika förtjust. 
(null)


Soppan på onsdagen blev morotssoppa, eftersom det var morotens dag. Med lite creme fraiche & falurågrut. Den blev inte riktigt lika god som första gången jag gjorde den (förra gången), men den gick ner iaf. Barnen åt riktigt bra och det är huvudsaken. 
(null)


Torsdags rätten blev Viktors goda köttbullar, potatis, brunsås och lingonsylt. Och lite salladsärtor. Husmanskost är bra gott!
(null)


Fredagens mysmiddag var tillsammans med grannfamiljen Csaszar. Vi körde på köpmat från Didos som har en jätte bra kebabsallad. Vanligtvis så är det ju mest grönsallad, lök och tomat i kebabsallader men i deras så är det även färska champinjoner, paprika, gurka, majs och säkert nåt mer som jag glömmer. Det är iaf mycket mer än bara grönsallad där under kebaben. Men Maistro har fortfarande den godaste kebaben...
(null)


Lördagsmiddagen blev en kebabsallad igen för mig. B ville ha fiskbullar och det vägrar jag, då äter jag hellre samma sak igen. Och på söndagen blev det Burger King för mig & V efter att pojkarna lagt sig.