Kalashelg för G

(null)

Denna helg var allt annat än återhämtning, barnkalas på lördagen och släktkalas på söndagen. Jag tvärslocknade strax efter 21 på söndagen för jag va såååå slut. Men det vare helt klart värt för det har varit en supertrevlig helg! 

På lördagen hade vi som sagt barnkalas. Vi försökte hålla det lite smått och bjöd bara in Gs kompisar, blev ändå 10 barn. Vi bjöd på en hel del, blir alltid mer än jag tänkt. Lär mig aldrig, V blir lika galen på mig varje år haha! Dumlesnittar, gröna smörkakor med ögon, chokladbollar, hallonrutor, mini-oreos, små fruktbägare, kladdkaka m. kolasås & popcorn på, lite djur-godis då det var safaritema på kalaset och så hade min mamma gjort sin glass också så vi hade tillbehör till det. 
(null)

När barnen hade fikat klart så kom det en panda på besök, med en picknickkorg med godisstrutar. De där godisstrutarna tog mig över en timma att göra, där fick man för att man inte ville en fiskedamm.... trodde jag skulle spara tid och ville vara lite kreativ men icket. Men det gick iaf bra, va bara mina egna barn som blev livrädda för pandan (med mig i, haha!). Alla andra barn kom fram och ville kramas. 
(null)

Efter kalaset åt vi middag tillsammans fam. Csaszars. Och när barnen var nattade kom grännen Anette & Marie över med varsin vinflarra så jag kom inte i säng förrän vid ett. Det roligaste 2 års kalaset jag varit med om! Första gången jag varit lite små bakis efter ett barnkalas haha, men G tog sovmorgon till 6:40 så det va nice.
(null)

Släktkalaset på söndagen fick likadant fika. Jag fick så mycket beröm för både fika och dekorationer, hur kul som helst! Undra va jag ska hitta på nästa gång för att bräcka mig själv.... 
G fick otroligt mycket bra & fina presenter, han fick så mycket paket på släktkalaset så han drog ifrån presentöppningen och lät B öppna resten. Han ville leka och busa istället. I present "från B" så fick G en eldriven traktor med släp, det var nog den bästa presenten enligt G. 
Till middag blev det Spicy Hot och vi fick sällskap av min kusin Fredda och Emil & Sara som kom till oss direkt från fjällen. Är så trevligt med middagssällskap. 
(null)
(null)
(null) (null)
(null) (null)
(null) (null)