Gåvagnen & nyfriserad

Redan så har G börjat gått med lära-gåvagnen! Det va inga problem alls, han började knata så fort vi ställde han vid vagnen. Så fantastiskt duktig! 

Nu reser han sig mot allt och går försiktigt längst de mesta. Har sett att han sträckt sig i mellan möblerna men han har inte vågat släppt taget än. Inte mitt mesiga-mammahjärta emot. Han får gärna ta det väääldigt försiktigt..
Igår fick han också sitta ute på marken en stund, istället för att sitta i barnvagnen. Han hade en gallonoverall med fleece i så en liten stund fick han sitta. Han såg mest fundersam ut, och så såg han rätt rolig ut för vi har inte tossor så han fick ha Bs regnvantar på fötterna. Haha! 


Så har jag varit och fått ny frallor och klippt av håret. Sååååå skönt! En liten beauty-boost som jag behövde efter min influensa/febervecka. 

Jag går till Salong Hårstrået och gör båda där. Mastora som gör min fransar är både snabb, duktig och billig! Påfyllning av volymset kostar 400kr, sen klipper jag mig hos Lava som tar 220kr. Så för nya ögon och frissa blev det 620kr! Galet billigt. Och jag är ALLTID nöjd när jag går därifrån. 

Nu när jag skulle klippa mig så hade jag en liten frisyr i åtanke, men när jag satte mig i frisörstolen så kände jag bara att "Äh! Klipp av det bara!". Lava bara skrattade (inte olikt mig att säga så för jag är så less på håret), men hon blev lite nervös när jag sa hur mycket jag ville ta bort. Även fast hon är van vid mig. Men lika bra att lyssna på henne tänkte jag och det gjorde jag rätt i för längden blev perfekt! Blev av med min gamla urblekta hombre och fick en skarp page som går typ 2-3 cm ovanför axlarna. I love it.