Lättmutad

I onsdags var förskolan stängd så pojkarna & jag var hemma. Passade på att ha lite fotostudio hemma inför julkorten. Hade föreställt mig lite olika scenarios som jag ville testa varav ett när de skulle sitta i trappen som tomtenissar bredvid en lysande lykta. Låter ju jätte fint, eller hur? Kan ju inte gå fel då, eller hur? Måste ju va busenkelt med två vildvittror som fått trycka pepparkakor från tidigare scenarios. 
B va jag inte orolig för att ha i trappen men G.... aa ni vet ju. Röjar-Gabbe liksom. Så jag försökte få hjälp av B som inte tyckte allt var så roligt längre..

Jag: Benjamin kan du inte sitta i trappen med Gabriel? Och hålla i honom så han inte ramlar.
B låtsas inte höra mig och leker istället för att svara.
Jag: Men måste mamma muta dig eller?!
B: Muta? Vad är det?
Aja nu har jag sagt det, lika bra att fullfölja och gå all-in. Ta till alla medel som finns!
Jag: Att om du gör som mamma vill och säger så får du ballerina kex sen.

Kan säga att B satt SÅÅ fint i trappen, höll i sin lillebror och toklog! Han gjorde sig verkligen förtjänt av sina ballerina kex.

(null)