Arbetsveckan

Asså fyy fa-an vilken arbetsvecka det har varit. Heeelt sjukt. Har man aldrig jobbat inom handels under jul så förstår man inte vilket kaos det är att jobba i. Alla kunder som är överallt heeeela tiden så det går sjukt långsamt att jobba, bristen på varor eller bara bristen på plats för att ta sig fram för att komma fram i kundmassan. Det är verkligen heeeelt sjukt! 

Jag och mitt fantastiska Onlinegäng har börjat kl.3:30 sen i tisdags. Just för att som jag nyss skrev så är det svårt att komma fram i butiken när kunderna börjar rulla in, så vi är sjukt mycket effektivare innan butiken öppnat. På torsdagen slog vi rekord med 227 ordrar (vårt egna rekord innan var 174 tror jag, nåt där omkring). Tråkigt nog kunde jag inte stanna längre den dagen utan var tvungen att sluta 13:30, men jag hade då bara tagit 14min rast sen jag började 3:30 på morgonen så jag försökte göra rätt för mig. 
På fredagen tog vi vårt budgeterade veckomål som var en mille, vi köttade på 3:30-14:45 (övertid är det gott om vid jul). Så lördagen plussade vi bara. Våran online ligger verkligen topp etta, de som ligger tvåa har 180-nånting i sin orderrekord och alltså inte nära vår försäljningsbudget. Alltid kul att vara delaktig i ett sånt grymt team måste jag säga.

Vi har verkligen krigat på från början till slut. På en vanlig arbetsdag (5:15-12) så snittar vi ca två mil men dessa dagar måste vi har dubblat det. 
Nu väntar julledigt, välförtjänd julledighet! 

(null)
(null)