Påskafton

Vid 11 stod jag & pojkarna och väntade på bussen ned till stan för att köpa ballonger till Gs kalas imorn. V fick äran att åka och storhandla till det och byta däck. 

B tyckte vi skulle ha en grön ballong. Perfekt tyckte jag för när vi skriver om våra pojkar så lägger vi till ett blått hjärta för B och ett grönt för G. Så grönt blev bra. Grönt är skönt. Tyvärr hade de inga gröna hjärtan så det fick bli en grönglittrig stjärna till en stor silvrig etta. Blev så fint! 
Efteråt köpte vi lite mellis innan vi tog bussen hem igen. 

Hemma så fick vi finbesök av Kia & Bosse som kom med påskpresenter till pojkarna. B fick ett fint golfset och G sitt egna set med hink & spade. Blir jätte bra att ta med när vi ska hälsa på Kia & Bosse i deras husbil när de är ute på golfturne.
Så fick jag påskpresent oxå, min ugnsomelett med stuvning. Mmmm.... är inte högtid utan den.

Sen var vi bjudna på påskmiddag hemma hos pojkarnas farmor. Där blev det äggjakt, äggmålning och maaaassor av påskmat. Jag älskar sill så tog typ tre vändor med det och hoppade varmrätterna. Köttbullar kan jag äta närsom. Sill är för högtider.

Gs första påskmiddag. Lilla goshjärtat. Han älskar verkligen mat. Ibland så sitter han och småskrattar mellan sina smaskande tuggor för han tycker det är så gott och kul att äta. Därför han är en stadig kille, är så svårt att neka han påfyllning 😂