Nya tider, nytt liv

Att börja jobba på Maxi Erikslund online avdelning är det bästa som hänt mig i år. Roliga kollegor i min grupp, alla i butiken är hjälpsamma och alla hälsar på varandra. En sån liten grej gör mycket, särskilt när man kommer från ett ställe där det inte riktigt varit så. 

Men det bästa är arbetstiderna. Det är absolut jobbigt när väckarklockan ringer 4:15, men det är så värt att få sluta jobba vid 12-13. Jag hade varit trött oavsett när väckarklockan ringde, även om det var typ 6:30. Och då hade jag fått mindre tid med pojkarna eftersom jag skulle ha slutat jobba senare. 

Idag slutade jag "sent", kl.13 stämplade jag ut. Svängde förbi Läkarmissionen på vägen hem och lämnade av lite saker (yes, det har rensats igen). 
När jag kom hem sov G och V halvsov efter en jobbig natt. Jag hämtade B från fsk kl.14, sååå nice att få kunna göra det igen! Han blev så glad när jag kom att han bara släppte allt han hade i händerna och sprang till mig, kramade om mig så hårt, hårt, hårt så att han pruttade!😂 Det är kärlek det. 

Hemma så kom två grannar över för playdate. Påhittiga Marie gjort en skattkarta som ledde fram till fruktstänger för alla barnen. Framåt 17 var det mycket gnäll så alla gick hem till sig och åt. Vi åt en jättegod köttfärssås som V gjort med ädelost, svingod och krämig. 
Sen åkte V & B ut och köpte stövlar medan G fick ta ett bad. Efteråt blev det lite lek, kvällsmellis och sen sängen. 
En helt vanlig dag som jag kunde vara med på! Ska aldrig mer ta det förgivet..

Igår invigde pojkarna en annan ett års present G fick av oss. Den kom två dagar försent. Men den va fin och båda gillade den. Man häller i vatten med skopor så rinner det ut vatten på flera olika ställen och så snurrar ögonen. Köpt på Wish.