G's dag

Idag blev det en sväng till BVC, min lilla Knubbas skulle få sprutor. Plural! Två sprutor. Hemskt, hemskt... Han tycker verkligen inte om det, han blir sååå ledsen. Snyftar och kluckar en bra stund efteråt. Förra gången var jätte hemsk för då var sköterskorna underbemannade så en sköterska fick göra två sprutor så det drogs verkligen ut på allt, trodde aldrig G skulle sluta gråta. Så idag bad jag om att de skulle vara två sköterskor som fick en spruta var så det skulle gå fort.. Han blev ändå ledsen såklart men det gick över mycket fortare. Stackars min lilla älskling!

När vi kom hem hade vi en liten fotostudio. Jag har ju inte tagit nå bilder på G med alla hans fina doppresenter! Var lite svårt eftersom han inte kan sitta så bra själv än, så fick bli liggandes men då kom såklart inte allt med på bild. Saknas några leksaker, en outfit från G's homie Nicolas och födelsetavlorna. En sitter provisoriskt uppe vid lekhörnan och den andra har ingen ram än.

Vid middagstid gluffsade han i sig en hel portion gröt med en msk katrinplommonpuré. Rekord! Han börjar bli mer matglad.
18:30 somnade han och jag trodde det var för natten. Tji fick jag! Han sov en halvtimma sen vaknade, piggare och gladare än nånsin. Han ville nog få mysa lite med brorsan i sängen och vara med att lägga han innan han själv somnade vid 20:30.