Gabbes första dejt

I somras fick vi nya grannar. Mamma Marie med döttrarna Enya & Alina och deras pappa Kim. Flickorna är i mina pojkars åldrar, så vi har försökt ses lite men har inte fått till det riktigt. Men idag så!

Vi tog minstingarna till Öppna förskolan, Marie hade aldrig varit där förut så visade henne omkring lite. Enya & G impade på varandra i att sitta och vi tog en kaffe.

Sen gick vi och handlade, fortsatte hem till mig och bakade de sockerfria muffinsarna till stora barnen medan de små lekte på golvet. Vi käkade lunch, gav barnen lunch OCH hann ta en kaffe i lugn & ro innan det var dags att hämta de stora barnen.

På em kom min pappa, farmor och faster på besök. Inte samtidigt så i mellan hann jag fixa middag, tvätt, disk och dammsuga nere våningen. Sen fick faster va med medan jag dammsög över våningen, fixade mer tvätt, satt upp gardiner i pojkarnas sovrum och när pojkarna fick bada. Båda två tycker om bada nu förtiden så det går väldigt smidigt! B har man fått tjata i och ur badet, nu är det bara ur...
G tog sin sista tupplur innan jag hämtade B från fsk, annars brukar han sova en stund från 14. Men nu vaknade han 12:30 så efter badet tvärdäckade han från kvällsmålet vid 18:45, det blir en spännande natt!
B segar precis som igår, väldigt frustrerande för jag har några todo's till jag vill bocka av innan jag får sova... Får man knyta fast barn i sängen med blindkavel? Inte? Nåt annat förslag?