Ledig lördag

Efter mitt förra inlägg där jag skrev att G inte sovit än hel natt än så kan ni ju gissa vad som hände.. Han sov (så gott som) en hel natt! Vid 18:30 somnade han och vid 04:30 vaknade han, det är rekord! Han fick en flaska och somnade om till 06:30, gav han lite mer käk då och så somnade han om till 9. Såååå gött!!
I natt hade vi inte en lika bra natt, han vaknade vid 2 oxå men annars var den bra. Och så sov vi till 9:20 hela familjen! Förutom B som sov hos sin farmor. Men de kom ca 30min efter att vi vaknat.

Det va jätte skönt att få en sovmorgon, även om det blev väldigt stressigt för att vi skulle på dop. En liten flicka som heter Alicia skulle döpas, hennes pappa är barndomskompis till V.
Med typ fem minuter till godo hann vi fram, och pojkarna skötte sig bra i kyrkan. Gabbe (aka snackpåsen) höll humör och volym genom hela dopet, men B hade mycket myror i benen så vi satt inte så mycket. Vi smög och försökte göra så att B skulle få se när Alicia döptes och allt som hör till runt det, men inte förrän vi hittade lite lego i ett fönster snett bakom oss så blev B till freds.
Dopet var väldigt lugnt och fint, inte alls likt G's dop där det var barn överallt och lite mer avslappnad stämning om jag får säga som jag tycker :)

Efter dopet somnade båda pojkarna så det blev en lugn fika för mig och V. G vaknade en bit in och fick lunch och berättade för alla att han var vaken nu. Vi väckte B en stund innan hemfärd.
Hemma så kom pojkarnas farfar förbi och kollade fotbollen. Vi lekte tills det blev middag, jag och V testade Hamburgeriet (rekommenaderas!). B fick hemmagjord pizza och G fick sin kvällsgröt. Nattade G efteråt och när han sov lördagsmyste vi andra i soffan, jag och B tittade på Husdjurens Hemliga Liv på ipaden och V kollade hockey. Eller okej, JAG såg filmen på ipaden. B satt och tittade de första 20 min typ. Sen blev det lek och annat tills filmen var slut och det blev läggdags. Där jag sitter nu. Så fort B somnat ska jag och V ha vårt lördagsmys med lite gott och titta på Dwayne "The Rock" Johnsons nya film Central Intelligance.
En riktigt bra ledig lördag, att bara få vara med mina pojkar heeeela dagen. Och The Rock 😉 Synd att dagen går så fort bara..