Jämn fördelning

En fördelning som vi har hemma, och haft väldigt länge, är att V lagar maten. Orsaken till det är flera men den som är viktigast är att jag tycker det är så jävulusiskt tråkigt. Jag tycker om att äta men inte tillaga. Mat till pojkarna har jag alltid sett till såklart, men när V är borta så kan jag typ äta fil till lunch (när pojkarna varit på förskola/skola). Så nu när jag pluggar och är mycket hemma så har han den jobbiga vanan med att fråga vad jag har ätit, för ett om är väldigt ogillat... 

Även fast jag är sååå glad för att G har hittat en aktivitet och att det går så bra för B, så förstör det vår fördelning. Jag måste laga mat! Min ogillar termometer kommer explodera.
V är ju tränare för Bs lag, och när han inte är det så är det ju bra om han även åker med G på hans aktiviteter. Jag tycker motvilligt att den fördelningen är viktigare att ha jämn. 

Men jag tror att pojkarna gillar när det är jag som ska stå för maten. Inte för att jag lagar bättre mat än V, men för att "när mamma lagar mat så kommer Foodora" (citat av B). Haha! Så himla rolig kommentar. It's funny cause it's true. Fast det kommer ju inte hålla ekonomiskt om jag ska stå för majoriteten av matlagningen... så ledsamt.. 

En annan kul mat-grej B sa förut var att "den bästa maten pappa lagar är hans panerade kyckling". Sen skulle B säga nån mat han tyckte om som jag lagar. Han tänkte en liten stund så sa han: "när du micrar pappas kyckling"😂 
Men sen tyckte han nog lite synd om mig och sa att jag gör de bästa pannkakorna. Någonting som V aldrig har gjort, haha!