Karantänkalas

Nu är detta en mild konsekvens av Corona viruset. Det är absolut allvarligare saker som skett pga det, människor dör, varslas, företag läggs ned osv. Men man måste oxå få tycka att de små sakerna som påverkas oxå är tråkigt. Som tex denna helg som är Vs födelsedagshelg. 

I vanlig ordning bjöd vi in familjen (ca 10-15 pers) på drop in-kalas från kl.13. Vi ordnade med fika som morotskaka, hallonrutor, min mamma bakade sina amerikanare och så hade vi lite kakor som vi köpte när grannbarnen sålde för en klassresa. Vi hade även köpt fröknäcke av grannbarnen så vi köpte ostar & marmelad att bjuda på oxå. Gottigottgott. 
Men pga Corona omständigheter så var det fyra personer som vågade komma. Fullt förståligt men väldigt tråkigt såklart, och vi som bunkrar med fika till det dubbla antalet bjudna fick en hel del kvar.
(null)
(null)

Min mamma, Kia & Bosse var tre av dom som kom och tur var väl det då de var med på presenten till V, en vinkyl. Han har pratat om att vi ska skaffa en sån länge men då vi inte varit några vindrickare har jag tyckt att det varit onödigt, men nu har vi blivit det och den jag hittade var väldigt stilren och fin. V blev väldigt glad över den, som ett barn på julafton började han fixa & trixa direkt. 

Planen efter drop in-kalaset var att det skulle bli en drop in-överraskningsfest för V. Min tanke var att det skulle dropa in folk lite hela dagen och på så vis hålla V på tårna hela tiden. Jag hade tagit kontakt med flera av Vs vänner, både såna från förr och de vi umgås med nu. Han hade blivit såå glad över de jag fått tag på. Och så skulle de som ville få utmana V i olika grenar & spel, jag hade t.o.m. gjort om Vem kan slå Anja & Foppa loggan till Vem kan slå Viktor. Det är ett favoritprogram till V så några av utmaningarna var tagna därifrån. 
Men festen blev inställd, för många sjuka (jag själv har blivit förkyld). Oerhört tråkigt. Återigen så är det förståeligt, men väldigt tråkigt. 
Istället tog en av kompisarna med V ut på bus,  och jag & pojkarna tar en myskväll. Inte mig emot egentligen, är sjuuukt trött. Denna förkylning som jag fått tar verkligen på krafterna.