Farmormys

Har varit en helt oplanerad helg med massa mys, spontaniteter och slappande. Riktigt skönt. 
På lördagen åkte jag & pojkarna till Friskis & Svettis inne stan där de har barnpassning, de hade jätte kul där sa de så nu har jag inga ursäkter. Fan. Efter gymmet hängde vi hos barnens farmor och bara samkvämade tills det blev middagsdags. Då myste vi hemma. Pojkarna spelade Bamse med knuff tillsammans och jag & V satt blickstilla för att inte paja den stunden.

Idag har det oxå varit lugnt. Jag & faster var och hälsade på min gull-farmor som fått lämna sitt kortis-boende för att läggas in på lungavdelningen igen. Min stackars älskade farmor. Vi var där en stund först, sen åkte vi och handlade lite saker åt henne för att sen åka tillbaks och umgås lite till. Jag gjorde lite manikyr och pedikyr på henne. Nästa gång ska jag ta dit en sax och putsa huvudet på henne. Känns så mysigt att få ta hand om henne lite. Även fast jag avskyr tånaglar, jag har efter tio år tillsammans med V aldrig rört hans tår ens. Men att få rå om min fina farmor gör jag så gärna. 
(null)