Tulpan

Min fina farmor ville inte ha någon begravning, tror inte hon gillade tanken att människor skulle samlas och gråta pga henne. Omtänksam och skygg för att stå i centrum in i det sista. 
Det respekterar vi såklart men vi ska ses och ha en minnesmiddag för farmor. Ha en trevlig kväll i hennes ära, det får hon allt ta. 

Idag har jag gjort en annan sak som hon kanske inte gillat, men hon skulle nog inte kunna låta bli att dra på smilbanden ändå tror jag. 
När jag var som mest ledsam efter att farmor gått bort så letade jag inspiration för tatuering, en för att hedra hennes minne. Jag vill inte göra datum, tänkte att om jag kommer vilja göra samma sak för andra vill jag inte se ut som en almanacka till slut. 

Min farmors favoritblomma var tulpaner. En enkel och vacker blomma, precis som hon. Och går nån mer bort så kan jag "binda fast" den blomman med farmors. Tatuera en minnesbukett klingade fint.
(null)
(null)

På insidan av vänster arm. Ville ha så nära hjärtat som möjligt egentligen men där vill jag tatuera in pojkarnas namn, så minnesbuketten får ligga ovanpå dom. Skydda mina pojkar och mitt hjärta.

Ps. Tji fick du Tanten! Så går det när man inte vill ha en begravning där jag kunde få lägga en blomma. Då tatuerade jag en istället 🌷