Fyra års

I veckan var G & jag till BVC för en rutinkoll. Han blir allt mer och mer ett litet barn. Min lilling, min bebis.. 
Allt gick bra. Han hade följt med B på sin fem års check för ca sex månader sen, och sen dess hade gått upp 1,4 kg växt elva (!!) centimeter. Helt sjukt. Kommer ha växt om mig innan han fyller två siffrigt. 

Han ritade en jätte fin huvudfoting innan BVC-Johanna efterfrågade. Pratade glatt om färger, alla djuren som hon hade där och räknade. Syntestet gick oxå bra. Hörseltestet  var bra, "tyvärr". Hade typ hellre fått höra att han har en gigantisk vaxpropp i örat och att det är därför han inte lyssnar på en. Men han hör bra. Han skiter i mig bara helt enkelt... Den lägsta och mörkaste decibelen hade han inte reagerat på (pappa Vs tonläge-isch) så den blir det backning på vid fem års kontrollen. 
(null)
(null)

BVC-Johanna konstaterade att hon hörde att han bytte ut nån bokstav när han pratade och frågade om vi ville ha en remiss till logoped. Jag nappade direkt, det är ju bättre att ta tag i det tidigt så det inte fastnar och skapar större problematik sen. 

Vi fick även en remiss till barnpsykolog för att få hjälp med hur vi kan "nå" G. Vi känner båda att han inte tar till sig av det vi säger ibland, vid tex tillrättavisningar. Han kan tex skratta åt en eller bara fåna sig, det riktigt blixtrar i huvudet på mig då. Skit provocerande. Så för att få hjälp med det och utvidga vårt synsätt så tog jag upp detta och hon hänvisa till barnpsykolog. Får se när den kallelsen slinker ner i brevlådan, Corona tider och semester i sikte. Jag kommer nog hinna skjuta blixtrar med ögonen.