Drömyrke

Jag älskar att göra "goodie presenter". Alltså istället för en goodie bag med smått och gott så gör man en present med saker som personen som ska få presenten tycker om. 
Det behöver egentligen inte vara en present utan det kan vara t.ex ett pris. Som i somras när vi grannar hade gårdsmyset med lekar så fick vinnaren en goodie present med saker som grannar lånar av varandra: bakpulver, toapapper, bitsocker, ipren/alvedon, ett ägg osv. Lite smått och gott inslaget i cellofan. 
Eller när jag hade tjejkväll med vinprovning så fick vinnaren en bakis-goodie: resorb, alvedon, cola zero, vatten, skavsårsplåster till dansfötterna, tuggummi till andedräkten osv. Inga märkvärdiga saker så men tillsammans blir det en kul grej. 

Nästa helg fyller en kollega år + att hon har inflyttningsfest, så vi är flera som gått ihop till en present som jag fixat. En goodie present blev det då såklart, där alla fått inflika med tips och idéer. Vi kom fram till en party-tjejig variant. 
Så till partytjejen i henne blev det ett prosecco pong, en rosa flaska Små sure med smaken Fizzy bubbles och då ställde jag även dit ett shotsglas med såna Fizzygodisar i. Till tjejen (som nyligen blivit skild) blev det en rosa dildo och ett rosa glidmedel-prov. Sen vet alla som jobbar med henne att hon ääälskar Plopp, så hon får både en liten rosa skål och vas fylld med Plopp. 
Det tog emot att blanda rosa och rött, men det blev ju rätt bra ändå tycker jag. 
(null) (null)
(null)