Playdejt med betoningen på "dejt"

Pojkarna börjar verkligen bli stora, och deras kompisar oxå. I våras så frågade B mig om inte hans fsk bästis Kalle kunde komma hem till oss och leka nån gång. Så vi skrev en lapp och lade på  Kalles hatthylla så hans föräldrar kunde kontakta mig för att styra en playdate. Sen dess har vi föräldrar hållit kontakten och haft fler än en playdate. 

Förra veckan hade pojkarna varsin playdate, med sina favorittjejer. B med Valentina på onsdagen och G med Iris på fredagen. Dom är söta med varandra. 
När B pratade om Valentina i somras så sa han alltid "min kära Valentina". Hjärtat smälte varje gång. Hon var här även för nån helg sen, och när hon kom var Bs kompisar Nilas & Emils redan här. Så när B skulle presentera henne så presenterade han henne som sin tjej 😍 
Vi förstår att han är väldigt förtjust i henne. Hon har riktigt gyllenbruna ögon som det lyser bus i och är docksöt, men man ska inte tro att hon är som en docka för hon är ett riktigt busfrö. Skinn på näsan och leker gärna brottning som pojkarna gör. 
(null)

Sen har vi G & Iris. De har varit dom två sen dag ett nästan. Pedagogerna tycker de är så fina tillsammans så de såg till att de fick byta avdelning tillsammans. Förskolans bus-par. Jag ser dock inte buset i henne, jag upplever henne som rätt lugn, förståndig och lite lill gammal. En perfekt liten tjej för min G.
Det är dom två och två tjejer till som är ett litet "gäng" på förskolan som alltid leker, men G & Iris är de oskiljaktiga. 
I somras när vi hade sommarlovsdisco satt de och fikade tillsammans, och mitt i fikastunden tittade de på varandra och utan att säga ett ord la de ner sitta fika och böjde sig över bordet och gav varandra en puss. Sötare än så blir det bara inte. 
(null)