Nya lugnare tider

Från och med i måndags så har jag kortat ner mina arbetsdagar, så nu får jag både lämna och hämta mina pojkar på fsk. 
Själva lämningen går alltid bra men att komma iväg är en pärs. Proceduren om att borsta tänderna är en repertoar i sig, "jag var först att borsta tänderna igår, idag är det hans tur" som man får leka jaga med medan man låtsasskrattar bakom sina sammanbitna tänder. 
Att sen ta på sig ytterkläder osv är inga problem (peppar, peppar), men att gå till bilen. Oboy.... Båda två (såklart) har ju fått för sig att de ska hålla mig i min högra hand, det är den bästa handen. Min vänstra hand duger såklart inte så den som behöver hålla i den handen drar fötterna efter sig. 
Väl framme på dagis är det inte problem, jag får kram och puss av båda som sen springer in till sina kompisar. 

Hämtningen har inte heller varit några problem. De kommer springandes emot mig så fort de ser mig, ger mig en kram, säger hejdå till kompisarna och tackar för idag till fröknarna. 
Min tanke var att vi skulle umgås mer fram tills middagen och kvällsrutinerna börjar, men vi har fått nån äcklig lukt i köket som jag inte kan hitta källan till. 

Så i måndags vädrade jag lägenheten och passade på att göra vinterfärdigt på baksidan, pojkarna lekte ute under tiden. Jag rensade även ur kylen och passade på att göra storkok så vi fick matlådor till veckan. Men det hjälpte inte. 
Så på tisdagen planterade jag om citronträden som stod i köket, tänkte att det kanske var från jorden lukten kom ifrån. Jag städade även under diskhon men nix, inget av det hjälpte inte. 
Fick därför göra en felanmälan idag, jag gav upp. Hoppas på att kvartersvärden hittar källan...