Lördag- & söndagsumgängen

Trots typ fem timmars sömn så tog vi oss iväg på fem års kalas hos Ian. Är ju så trevligt att träffa hans familj och hans mamma gör alltid så god tårta. 
Pojkarna var inte blyga på att finna sig till rätta. B lekte på sin flank och ställde upp bilar på rad, ville hellre leka så än att fika t.o.m. Medan G försökte hålla Ian och hans kompis Jacks tempo, lite kämpigt när man är 1,5 år yngre och betydligt kortare. 
(null)
(null)
(null)

Efter kalaset hämtade vi upp en kompis till mig för lördagsmys. Min underbara V gjorde tapas till oss medan vi samkvämade. När jag nattat barnen så spelade vi spel och skrattade inpå små timmarna. 

På söndagen åkte vi ner på stan och gick på en utställning med raraste Sara, den konserverade människoutställningen. Vet inte om jag hade för höga förväntningar men den var inte så bra. Trodde det skulle vara mer simuleringar av organ men det var bara en sån, där en frisk lunga och en rökares lunga jämfördes. 
G ledsna efter typ 10min, Bs är inne i en period där han frågar mycket om kroppen så hans intresse höll i sig lite längre. Härom kvällen frågade han mig vad "skinnbiten mellan näsan och överläppen heter". Hade inte en aning så fick googla. Fåra heter den biten för er som inte visste. 
(null)
(null)

Efteråt fikade vi dyraste fikan nånsin på Choco Mania. Pojkarna fick välja två glasskulor var och en Mer, jag tog en crêpes och en dricka. 242kr!! Helt sjukt. Har beställt en hel tårta för sex personer till min mamma i veckan och den kostar 180kr. Det var absolut gott men inte gott. Men vi hade det jätte mysigt med vår Sara iaf 🖤