Blir ingen bullmamma

Första gången jag skulle baka bullar så blev det bara massa små brända stumpar. Små svart kol-gifflar typ.
Andra gången hade jag "lite" för mycket margarin, så när bullarna var i ugnen smälte margarinet och även bubblade. Så man kan säga att bullarna kokade i det bubblande margarinet.. 
Tredje gången bakade jag under uppsikt av min faster och fjärde gången med min mamma, så då gick det faktiskt bra. 

Idag tänkte jag att pojkarna och jag skulle baka bullar tillsammans efter fsk så vi har tills på fredag när det är kanelbullens dag. Men jag hade ingen uppsikt från varken min faster eller mamma så bulldegen reste sig inte ens.. Som tur var kom min mamma med bullar som hon hade bakat dagen innan.
Så vi har iaf hembakta bullar tills på fredag, det var ändå huvudsaken. 

Självklart fick pojkarna provsmaka varsin bulle både före och efter maten, mycket väl godkända.
(null)
(null)