17/10

När mamma fyllde år i torsdags åkte jag och hämtade tårtan jag hade beställt direkt efter jobbet. Hämtade pojkarna och så åkte vi till min mamma. Under bilresan dit frågade B om det skulle komma andra för att fira hans mormor, vilket det inte skulle för hon ville bara att vi skulle komma sa jag. 
- Jag vet varför hon bara vill att vi ska komma, sa B
- Jasså? Varför det då?
- För mormor älskar sina barnbarn mest i hela världen 

Det var så himla fint. Det värmde hela mig att han vet att han är älskad av flera, att han räknas i den här världen. 

B brukar aldrig vilja ge presenter, han säger att han inte törs men till sin mormor ville han verkligen få ge presenten. Hon fick en topp som det "stod mamma" på, var så hennes stil. Och en ask Viol som hon älskar, jag köper det till henne varje gång jag uppvaktar henne. G ville såklart oxå ge mormor någonting, han tycker sån är kul, och lyckligtvis hade jag köpt blommor som han kunde ge.
(null)

När V kom blev det middag. Pojkarna fick mormors stuvade makaroner som det slukade, inte alltid de äter bra med mat när det vankas fika. Men är det nåt de verkligen gillar så åker det ned lika bra som fika. Vi vuxna fick gratinerad löksoppa, helt fantastiskt gott. Någonting jag aldrig kommer tröttna på. 
Till efterrätt blev det vår köpta tårta och mormors hembakade fika. Mättnadskänslan när man gick från bordet var inte nådig.
(null)
(null) (null)