Semesterdag

Jag har haft lågt med energi den senaste tiden så igår tog jag en semesterdag. Jag behövde fylla på energikontot och få vara lite extra med mina pojkar. De tog verkligen vara på dagen och studsade upp klockan sex, jag var inte riktigt så ivrig vid den tidpunkten... 
Vi åt tomtegröt till frukost, jag har dragit en liten vit lögn till B om att den bara säljs vid vintertid för annars skulle han inte äta nåt annat. Förra året kunde han lätt ätit den till dagens alla måltider. 
Sen julpyntade vi hemma. Försökte även ta lite julbilder till årets julkort, jag har redan skrivit ett julrim till. Sen tog jag fram lekleran så pojkarna fick bjuda mig på mat. 
(null)

Efter lunchen gick vi ut och lekte i snön. Pojkarna hjälpte V att skotta sen lekte de, gungade och gjorde snöänglar. G är så rolig att bara titta på. Han halkade på ett ställe och reste sig snabbt upp och sa "det gick braa". Sen gick han iväg, kom tillbaks och halkade igen så reste han sig och sa "det gick braa igen". Sötnöt.
Vi tog en liten fika ute. Pojkarna fick varm choklad med en skumtomte i medan vi tog kaffe och så hade vi pepparkakor med ädelost till. Mumma! Det var så mysigt, precis vad jag behövde. 
(null) (null)
(null)
(null)
(null)