Förnyad tandläkarskräck

I våras bröt jag av en tand på ett mystiskt vis. Väldigt oklart hur den bröts av. Men jag sköt upp på tandläkarbesöket så tanden har successivt gått av mer och mer. Nu på slutet har det ilat och smärtat när jag druckit vatten, så då fick jag lov att boka ett besök. Har väl som alla andra inte varit så förtjust i att gå till tandläkaren, gillar inte att bli stucken i tandköttet med deras nålar.
Som tur var så jobbar min bästis Sara som tandsköterska, så hon preppade mig med bedövningar innan själva besöket för att lugna mig lite. Under själva besöket höll hon mig i handen gullhjärtat, och det var jag väldigt glad för då ingen bedövning funkade för tanden. Jag fick flera bedövningssprutor så jag var helt avdomnad på halva ansiktet förutom i tanden då den var "sjuk". Kanalerna var inflammerade så bedövningen tog inte. Så hemskt! Att bli stucken i tandköttet var en dröm jämfört med den känslan som blev i tanden. USCH! 
 
Domen blev att göra en tillfällig lagning och komma tillbaka om ca sex månader, och då se om tanden blivit frisk för en lagning eller om den måste dras bort. Just nu bryr jag mig inte om vilket, bara bedövningen fungerar... 
(null)