Äntligen...

...en lugn helg. Det var verkligen längesen. Så gött! Igår hade vi myskväll hela familjen. V gjorde hemmagjorda hamburgare och B sa att det var den godaste hamburgaren han hade ätit, tror G höll med honom för han har typ aldrig ätit så bra med hamburgare. Hans fokus brukar vara på tillbehören. 
Biomys i soffan efteråt. Vi hyrde Minionerna och så dukade jag fram snacks och vattenmelon. Framåt kl.20 var filmen slut och då gick jag & pojkarna och la oss. V satt uppe och tittade på fotboll, den stackarn får inte ofta sportsällskap av mig.. 

Lördagen hade vi helgens enda planerade sak, att fira Teds två års dag. Så vi hade en lugn förmiddag hemma. Pojkarna fick rensa lite på sina leksaker, jag tvättade sofföverdragen och V fick sovmorgon. 
På kalaset var det ju svajnigt gott fika som alltid när Lina är i farten. Hon hade gjort morotskaka i form av rulltårta, det var såååå gott! Saliven flög ur munnen på mig när jag upptäckte det. 
Och B sa att detta kalas var roligare än hans egna, han vet verkligen hur man krossar sin mammas hjärta. Sen kom det fram att det berodde på tårtan som hade massa smarties och kitkat på sig. Min lilla godisråtta 💙 
(null)
(null)
(null)

Pojkarna busade på ordentligt med Ian, höll inte på att få med mina pojkar hem. Måste styra upp en playdate snart, och råka lämna dom där över natten så Lina får veta hur en "sovmorgon" till 6:35 istället för 9:30 känns... 

Spelade Nintendo Wii när vi kom hem, som B fick i present när han fyllde år. Pojkarna åt middag men V & jag var fortfarande mätta på fika så jag fick ett infall att röja i köket. Omorganisera och sortera skafferierna, glasen, barnens gottis, medicinlåda osv. Jublet som V gör när jag sätter igång är magiskt 😂 En lördagsnöje helt i min smak, men inte i hans smak kan man ju säga.