Halsfluss

I vår familj är det lika mycket vabruari som vamruari. Vård av mamma. Jag har typ det sämsta immunförsvaret, varje gång barnen blir sjuka åker jag på nåt skit jag med. Kanske inte varje gång då men det känns som det. Medan V kanske blir sjuk 2-3 ggr/år.

Kände igår att nåt inte var rätt, blev helt matt i kroppen och fick ont i halsen. När jag kom hem hade jag förhöjd temp men vid läggdags hade jag 38 i feber. Jag som vanligtvis sover med shorts & linne och har täcket på halva kroppen sov i heldressen över shortsen & linnet och rullade in mig ordentligt i täcket, och ändå frös jag nå jävulskt. Vid tolv balla magen ut (säkert pga febern) och jag fick springa upp och spy. Sov riktigt dåligt så har sovit fram och tillbaks under dagen.

Läkarbesöket har dock varit det hemskaste. De visste inte om jag hade halsfluss eller körtelfeber så jag skulle ta nå test. När jag kommer in i provrummet frågar jag sköterskan om det är stick i fingret eller armen. "Vi ska kika vad det blir" sa hon medan jag PANIKSMS:ADE min V och skrev "Nål!!" följt av vilket rum jag var i. Innan han hann komma sa sköterskan "det blev halsen". När V därefter kom inlunkandes sa jag med gråten i bröstet att de ska sticka mig, i halsen! Alla tänkbara scenarios sprang i mitt huvud, jag var riktigt nära att gråta bara av tanken att få ett nålstick i halsen. Men när sköterskan hörde vad jag sa skrattade hon sa att man inte sticker i halsen utan hon menade provtagning med tops i halsen.
Det var den värsta provtagningen ever. 

Fick penicillin, köpte badolja till barnen som blivit snustorra av denna vinterluft. Sen har dagen bara varit slö och långtråkig. Ont av att svälja och tryck i örat. Tur jag har min V som vam’ar ♥️