Uppesittarkväll

Tillbringade hela förmiddagen med att städa och tvätta. För som tradition så har vi uppesittarkväll hos oss. Pojkarnas farmor kokar sin goda julkola och gör skinka, så äter vi det och tomtegröt till middag. Så gott! 
I år blev jag lite sen till det även fast det var hemma hos mig för jag var och hälsade på min fina farmor. Tyckte hon skulle få lite julkänsla på sitt sjukhusrum så jag tog med en pyntad liten julgran med bilder på vår lilla familj. Ett julpyssel som vi haft tidigare. Tog även med lite julfika, hon tycker mycket om saffran så jag tog med både lussebullar och gifflar med saffransmak. 
När jag kom till hennes rum (tillsammans med min kusin som oxå ville önska henne en god jul) så sov hon så fint. Hon såg så fridfull ut så vi lämnade bara det vi hade med oss och smög ut. 
(null)

Väl hemma igen så hade min mamma precis kommit. Faster Malin & Mange lekte med pojkarna och farmorn var i köket. Full rulle var det. 
Ingen vann nåt på bingolotton förutom V som alltid vinner, men i år blev det ingen Gran Canaria resa utan en ny lott bara. Pojkarna var vakna till tvåans bingo, B fattade galoppen direkt med hur man skulle kryssa på lotten. Inga konstigheter alls.