Tredje & sista sprutan

Ä N T L I G E N så är den sista TBE spruta på pojkarna tagen. Som jag har dragit ut på det. Jag avskyr att åka på sånt. Går det så styr jag gärna om det så V får åka. Eller att jag får sällskap, vilket jag blev utlovad idag men omständigheter gjorde så att det inte blev så. 
Men båda pojkarna var hur duktiga som helst. 

B tog sin fem års spruta för ett tag sen och den gjorde tydligen lite ont för han ville inte ta en till spruta. Så G var snäll och sa att han kunde vara första. Han sa det t.o.m. till tanten med sprutan att "jag ä fösst för Enjamin vill inte det". Och även fast han tittade när han blev stucken så sa han inte ett pip, det var inga problem. Han ville inte ens sitta i mitt knä utan skulle sitta själv bredvid mig. 
Istället började B störtböla. Han ville verkligen inte ta en spruta så han kämpade emot ordentligt, jag kände mig som den elakaste mamman ever som fick lov att hålla fast honom. Han vrålade medan sprutan kom emot honom men så fort han blev stucken så tystnade han och fick stora ögon och sa "åh... det var ju lite skönt". Han ville inte ens ha plåster. Jag började skratta för han såg så rolig ut och för att det blev en stor lättnad. 

Tanten gav de varsin pinnglass, G hade såklart ätit upp sin medan B blev stucken. Men jag hade lovat dom lite godis och bygga tågbana i vardagsrummet efteråt, så det blev det oxå. 
(null)

Tänker att Totte Tomtenissa ska hitta på nå bus med tågbanan. I natt hade han gjort en snögubbe på en dörr som tack för små lappar de lämnat och för tomtenissarna som de målat. 
(null)