Julaftonsfiranden

B har börjat smugit upp själv och det gjorde han även denna morgon. Smög upp och gick ner till julgranen, sen väckte han lillebror (och mig) med att säga jultomten lämnat paket under granen. De skuttade ner med två sömndruckna föräldrar efter, att ha uppesittarkväll kvällen innan kändes så dumt just då. 
Under granen låg det massa paket, de struntade i att Totte Tomtenisse rullat ner toapapper för trappen och åkt skidor på mjöl från sin nissedörr tvärs över rummet till altandörren och där lämnat en hejdå lapp. 
B delade ut paketen och pojkarna turades om att öppna och allt gick hem. 
(null)
(null)

Sen åt vi frukost, klädde på oss våra jultröjor och hämtade upp min mamma innan vi åkte till min faster Kia för jullunch som vanligt. 
Pojkarna fick ta med varsin julklapp de hade fått hemma och leka med, så de hade skjuttävling med mina kusiner Anton & Fredrik. B brukar va rätt svårflirtad mot personer han inte träffar typ varje vecka, men det här var ju coola grabbar så de hade jätte roligt. Han ville t.o.m. sitta emellan dom när vi åt. 
I år var Anton tomte dessutom och det var en otrolig hit för oss vuxna för han sa så mycket tokigt, tex att "tomten gillar att kramas med småpojkar". Vi dog i skratt! 
Och pojkarna var helt övertygade om att det var tomten som kom, och det var huvudsaken. Inge rädda var det heller, tomten fick t.o.m. varsin kram. Snusktomte 😂
(null)
(null) (null)
(null) (null)

Vi spelade julklappsspelet och jag vann en prosecco och V en popcorn maskin. Sen åkte vi till Vs mamma och fortsatte julfirandet där resten av dagen. 
V var tomten, G kollade väldigt fundersamt på honom men sa inget. Men B såg att det var pappa minsann, men han skulle inte säga det till G Hahaha sötnosen. De fick mycket beröm för att de öppnade julklapparna så fint och städade upp efter sig efter varje paketöppning. 
Åt en massa god mat och fika. Hade julklappsspelet även där och vi vann en tomte som jag själv köpt plus en annan, V blev putt men jag tyckte det var super för jag vill ha mer julpynt. Finns det ingen snö som ger en julkänsla får man försöka skapa julkänslan själv på nåt vis, och julpynt är väl ändå det nästbästa då. 
(null) (null)
(null)