Första julen avklarad

I lördags firade vi lite jul med Vs pappas sida. Tio vuxna och fem kids var vi. Vi var hemma hos faster Malin & Mange, de bjöd på välkomnstdrink där glasen hade choklad med krossad polkagris på kanten. Riktigt smaskigt.
Vi åt julbrunch som bestod av årets första skinkmacka, så gott! Jag åt säkert fyra stycken den dagen. 
Barnen busade på ordentligt, pojkarna blev så varma så de ville inte ha tröjorna på sig. 
Det var pepparkaksbakning på schema, eller karlarna kollade på tv och barnen & mammorna bakade förutom jag som låg på golvet. Hade så otroligt ont i ryggen, trodde ett tag att det var uvi som gått upp i njurarna men det visade sig vara en ordentligt mensvärk. Inte haft sån förut, väldigt taskig timeing. 

Sen blev det presentöppning, B bl.a. fick sin efterlängtade gorilla som han tjatat om och G fick en radiostyrd bil som storebror har så nu har det varsin. B har gjort en massa pärlplattor på dagis så alla fick varsin, han hade slagit in de själv och skrivit namn på juletiketterna. Min stora duktiga kille💙

God julmat efteråt. Jag backade (som alltid) på det kalla, sill är ju sjukt gott. Båda pojkarna backade oxå men på det varma. Tror inte G gjorde annat än att äta på hela dagen. En riktig liten gourmand 💚
Spelade julklappsleken efteråt, jag vann en handtvål från Rituals. Sen blev det mys tills ca 22 då alla åkte hem med sina kids. Pojkarna tog en ordentlig sovmorgon dagen efter, G var den första som vaknade kl.10(!). Helt fantastiskt. 
(null) (null) (null)
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)