Inte helt oväntat

I torsdags flaggade Gs fröken om de anar att han kanske är känslig mot pollen, han hade kliat sig mycket i ögonen och var rätt trött. Han har slutat med sovis efter lunchen men hade den dagen somnat i en gunga. Älsklingen...
Vi tog till oss det men tänkte oxå att värmen som kommit säkert tar ut sin rätt oxå. 

Och så imorse då. G studsade upp 5:45 (snåljåpen kunde inte låta mig sova till 6:15 som alarmet va ställd på), jag följde sömndrucket (alltså blint) med honom till toaletten sen till soffan där vi kurade ned oss under en filt framför Blaze. När mitt alarm pep 6:15 (varje sömnminut räknas) så gjorde jag mig i ordning för jobbet och DÅ såg jag Gs öga. Hans högra öga var rött och svullet.
V fick vabba och pratade med VC som sa att de inte utför pollentester under pollensäsong så vi får vänta tills i höst. I helvete heller... 

När jag kom hem rann Gs näsa men annars verkade allt bra. Han var hos grannen och fsk-kompisen Isak och lekte. De blåste såpbubblor och tjuvåt godis (mamma Anette hittade pappersrester och Isak erkände glatt att han & G hade delat, gullisar som delar var min första reaktion haha). 
Efter en stund kom Anette gåendes hem med G i handen och hans ögonvitor var röda och han kliade sig nå fruktansvärt. Min älskade lilla oturspluttis. 
(null)
Han fick i sig en bra middag innan han fick bada. Mormor kom med hemleverans från apoteket med bl.a. ögondroppar som han var jätte duktig på att ta. 
Efter badet och ögondroppar kom ögonvitan tillbaks i ena ögat. Jag gick in på 1177.se och bokade tid till Allergimottagningen, här ska då inte väntas på hösttid. Han ska få den hjälp han förtjänas och som finns där för denna anledning. Jävlar va dryg jag kommer va nu mot stackarna som jobbar där. 
(null)     
Tråkigt nog är jag inte förvånad över detta, om det nu är pollen. Han har ju redan förkylningsastma och misstänks vara känslig mot damm/kvalster, känns som att pollen går hand i hand där...

1
Master

Älskade unge. Usch va jag lider med honom. Han är INTE värd att va så drabbad ❤️❤️❤️

Svar: Håller helt med dig. Stackars våran Gosas!!♥️
Mimmie