Juliga jular

Tjena bloggeeen! Det var inte igår. Tänkte skriva om våra tre julaftonar vi har haft i år.

Vår första julafton var den 8 dec med Vs pappas sida, totalt är vi fem familjer där. Dom vi skulle firat julaftonen hos blev magsjuka och vi fick förfrågan typ kl.20 kvällen innan om vi kunde ha julfirandet hos oss. Då en familj har fuktskada hemma och storrenoverar, den andra är mitt i en flytt och tredje bor i Sthlm. Så det blev bara vi kvar. Jag hade haft en jobbig dag så jag fick både hjärtklappning, skakade och andningssvårigheter. Men det gick bra. V axlade allt den stackaren. 
Pojkarnas faster Malin kom och gjorde en jätte fin juldukning. När alla kom vid 1130 åt vi julbrunch, sen blev det pepparkaksbak och paketutdelning till barnen. Alla julklappar låg under vår jul-monstera eftersom vi inte hade klätt granen än. Barnen fick olika spel så vi spelade och samkvämade. När barnen somnat spelade vi julklappsleken och satt och småtjattrade tills det blev läggdags.
En väldigt bra jul måste jag säga, trots uppförsbacken.
(null) (null)
(null) (null)
(null)
(null)

Våra andra två julaftonar var på självaste julafton. Vi startade dagen med två ivriga små pojkar som sprang ner till julgranen. B delade ut julklapparna då ha lärt sig sin egen och Gs bokstav. Sen åt vi frukost, pojkarna älskar tomtegröt. Hade de fått bestämma så hade de ätit det på dagens alla måltider.
Sen åkte vi till min faster Kia i vanlig ordning. Kramkalas så fort man klev innanför dörren. Följt av lite mingel och julmat. Pojkarna var så duktiga, eller aa G "råkade" leka fontän mot min kusin Anton så han blev blöt. Men ger man sig in i en lek med galne G är det sånt man får förvänta sig.
Julklappsutdelning och pojkarna fick mycket kul, bl.a. ett tågbord. Men jag fick den bästa julklappen, en weekendresa till Barcelona! Av min fina faster & Bosse. Längtar som en tok tills vi åker!
Spelade julklappsleken där det var lite svårt att välja men jag vann mitt mål, en fotfil😂
(null)
(null)
(null)

Vidare till Vs mammas sida för mer julfirande. Var hemma hos en av Vs mostrar som också bor på Gryta. Vi kollade på Kalle och fikade. Till Gs förtjusning fanns det biskvier som han ääälskar, han tryckte två stycken utan problem sen tyckte hans tråkmamma att det fick räcka. När Kalle var slut så kom jultomten. Förra året blev både B & G livrädda (fastän det var V som var tomten) men nu gick det jääätte bra! Båda pojkarna var fram till tomten, hämtade sin julklapp och tackade. Med stora ögon såklart. 
Mera julmat, Vs mammas sida har alltid det största utbudet på mat oavsett säsong. Alla 15 vuxna åt plus barn men det fanns ändå massor kvar. B fick ett spel som vi spelade efter maten, han älskar att spela spel nu. 
När julklappsleken var slut och de vuxna skulle spela mer spel åkte jag & pojkarna hem. G sov redan, lill plutten. 
(null)
(null)
(null)         
2
Master

Såååå mysigt att få rå om er ett tag på julafton 😍🎄🤶🏻

Lina

Fotvård Pinkelina AB är väldigt glad att du fick en fotfil 😂