All I want for xmas

Förra året så bestämde vi i våra familjer att vi bara skulle köpa julklappar till barnen. Vi vuxna skulle ha en julklappslek istället, det var jätte kul och lyckat! Så det ska vi göra om i år.
Vi har inte gått loss och köpt massa julklappar till B & G för de kommer ändå få så mycket av andra och det är så onödigt att köpa bara för att man "måste", är ju inte det julen handlar om. Så av oss får det julklappskalender och några andra småsaker, om vi inte ramlar över nåt som vi vet att de skulle bli jätte glada över.

Även om julen inte handlar om julklappar så kliar det i fingrarna om att få köpa till vissa. Det är ju KUL att ge! Kul att slå in och kul att pricka rätt på att ge "rätt" sak till rätt person. Iofs kan man göra det årets alla andra dagar, men ni förstår vad jag menar...
Om jag skulle vara en sån person för någon så vill jag att hen ska veta att jag önskar mig ingenting i år. Helt ärligt så har jag allt jag behöver. Vi har den turen som kan köpa det vi vill ha när vi vill ha det. Jag önskar att alla hade den turen. Så om nån verkligen vill köpa en julklapp till mig så önskar jag mig antingen ett matpaket eller sovpaket hos Rädda Barnen. Det skulle göra mig riktigt glad!
Jag kan titta på mina pojkar ibland och bli så ledsen över att alla inte har de så bra som dom: två kärleksfulla föräldrar som gör allt för dom, tak över huvudet, kläder på kroppen, mat på bordet och en säng att sova i. Alla barn borde (SKA!) ha det så. Kan inte komma på en bättre julklapp.