KlantMimmieMorgon

Söndag idag och det innebär ju frukost på ikea brunchen för vår familj. Även fast vi åt där igår :)
Man räknar ju blint på att minstingen ska väcka hushållet i god tid så man ställer ingen väckarklocka. Brunchen är till kl.11 men vi brukar vilja va där till typ 10 så man slipper köa så länge. 

Kl.9:56 slår Lilla B upp ögonen, och då resten av oss. Som blir rätt stressade. Utvilade men stressade! 
Jag byter blöja på B som passar på att slå en drill ut i luften. På automatik så söker jag nåt att fånga strålen med men hittar inget så tar handen! Får sen tag på en handduk och börjar torka min hand, sen sätter jag på B blöjan. Går därefter till handfatet sen vet jag inte vad jag gjorde, trött och yrvaken som man var. Men när jag SMÖRJER in ansiktet med dagkräm så börjar jag fundera på om jag tvättade mina händer innan...

När vi var påklädda och på g ut genom dörren så behövde B byta blöja igen. Så jag tog han till skötbordet medan V letade efter bilnyckeln så han kunde förbereda. 
Bilnyckeln? Den hade ju jag sist. Igår. I tröjan jag fick hallon på hela armen som jag slängde i smutstvätten. 
V: Vet du vart bilnyckeln är?
Jag: Aaa... här.... 
Jävla tur att den inte åkte med i tvättmaskinen!

Framme på ikea, ca 10:40, så tog vi rulltrappan upp. Jag går före med B så V hinner uppmärksamma sig på att min tröja flaggar. Inte nog med det, tröjfan sitter ut å in! Så uppmärksam var jag mellan blöjbytena... Jävla ikea att ha så bra brunch och goda pannkakor!

2
Dee

Ni skulle ha skippat IKEA och kört på coop istället, dom har grymt bra krunch på sin restaurang! 😆

Svar: ska tänka på det nästa gång! visste inte ens att coop hade
Mimmie

Festis

Du är väl bara för go och härlig. Underbar beskrivning av en kaotisk morgon. Puss o kram

Svar: haha va bra 😊❤
Mimmie