Dåliga nyheter

Det fanns en anledning till att jag inte skrev ut mitt icavik på bloggen direkt, utan bara kontaktade mina närmaste med den glada nyheten. Jag ville inte ropa "hej".  Ville vänta tills allt var signat och klart. 
Nu skrev jag ju ut det på bloggen härom dan, och bara dagen efter så blev mitt vik "tillbakadraget". Inte pga att chefen hade ångrat sig, utan för att någon kontaktat facket och sagt "att den som var sist in i företaget, den som jobbat minst timmar fick viket som flera andra sökt". Och ja, det stämde! Chefens egna ord och försvar till det är att han gick på kompetens. Han ville ha mig pga att jag har en vissa erfarenhet, som tex min tid som arbetsledare på Burger King. 
Hur som helst, vill inte gå in på detaljer här plus att facket slagit klubban i bordet så det finns inte så mycket mer att säga. Annat än: nån som har ett jobb åt mig?