Dop & minnesmiddag

Vårat fredagsmys blev att få ro om vår B medan G sov hos sin farmor. Det är så fint att pojkarna människor i sitt liv som efterfrågar dom. Man blir så glad i mammahjärtat. 
Vi tog en liten Pokémon promenad med B, det är nya grejen. Vi kollade på en Pokémon film sen medan B & V delade på en kebabtallrik och jag tog en tonfisksallad. Till fredagsmyset såg vi Angry birds 2 sen blev det nattis. Jag & B sov i samma säng. Pojkarna har börjat sova i sina egna sängar men nu blev det mammamys hela natten.

På lördagen var det full rulle. Först till Bro för att gå på Melanies dop. Lilla sötaste, snällaste tjejen. Hon va så duktig så, va bara glad och sa inte ett ljud. 
Vid dopfikat knyckte jag henne stund. Det var dags för flaskan så vi smög iväg till ett tomt rum så hon skulle få lite matro. Det var så mysigt. 
Pojkarna var sina vanliga jag. B satt fast vid mig och G gjorde bus. När prästen sa att barnen kunde få komma fram och se när Melanie skulle döpas så gick jag fram med pojkarna. Det slutade med att G siktade in sig på ett piano som stod där och varje gång jag tecknade "Nej kom hit" så gjorde han honör åt mig och backade närmare pianot, sån skitunge😂
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)

När vi hade fikat klart och presenterna var öppnade fick vi tacka för oss för att åka hem till min faster Kia som bjudit in för en minnesmiddag för farmor. Farmor ville inte ha nån begravning men man vill gärna träffas efter att nån gått bort, så det var ett väldigt bra initiativ av Kia tycker jag. Vi blev bjudna på spicy hot, B visade sin Pokémon pärm för Anton & Fredda och G bjöd in alla på kurragömma, han gick fram till var och en och frågade om de ville vara med. Han är så orädd.
(null)

 När vi kom hem blev det bums i säng för pojkarna och vi fick spontanbesök av Ida & Jimmy. Så längesen vi sågs så även fast man var supertrött så fick man energi till det.