Bananakidz

Denna måndag hade jag tagit en semesterdag då tanken var att jag & mamma skulle åka till Exploria med pojkarna. Hade blivit så roligt!
Men det blev såklart inte av nu under Corona-tiden. Fast dagen blev rätt så bra ändå.

Jag låg o drog mig i sängen och hörde hur pojkarna skrattade. Tänkte att jag låter dom vara när de har så kul ihop. Det skulle jag inte ha gjort. Dom hade gått bananaz på två bananer så det var mosad banan överallt. Det hade hunnit blivit brunt så först var jag livrädd att det var bajs, men blev oerhört lättad av att det "bara" var små bananhögar här och där. På hallgolvet och byrån, vardagsrumsgolvet och taket (!!) och även i köket. På köksgolvet hade de blandat en banan med ett rått ägg oxå men äggskalet låg i vardagsrumssoffan. Vet'te fan hur de hade lyckats med allt. Särskilt det i taket!? 
G sa direkt att det inte var dom. Lilla lögnaren. Men de fick minsann städa upp efter sig. 

Efter städ, frukost och påklädning satte pojkarna sig på sina cyklar så tog vi en promenad. Vi stannade till på två olika lekparker och lekte. Cyklade förbi pojkarnas dagis. Mötte min mamma som följde med oss hem och lagade stuvade makaroner och spelade spel med pojkarna. Min förkylning är så otroligt utmattande så även fast jag sover som en klubbad säl så är jag en riktig trötter om dagarna. Riktigt tråkigt.
(null)
(null) (null)

Vid fem-tiden kom V hem från sin första arbetsdag som snickare. Kul att han fått chansen till sitt drömjobb. Min duktiga man♥️