Nyårsafton

Seg uppdatering här. Har mycket tid med barnen och dragit på mig ett stort projekt som kommer ta upp all min tid resten av denna månad. Men det kommer bli så himla bra. 

På nyårsafton kom min barndomskompis Emelie med familj till oss. Vi ville alla ha en lugn nyårsafton så det blev perfekt att vi hade den tillsammans, särskilt när barnen leker så bra ihop. 
De kom vid två tiden och då blev det fullt ös, det var högljutt av skratt och lek så man blev helt slut i huvudet. Var bara lilla goa Isabella som inte var högljudd. 

Jag försökte duka så nyårsfint jag kunde, gjorde t.o.m. egna namnplaceringskort på både glas och sittplatser. Blev rätt nöjd faktiskt!
Vi smuttade på granatäpple-prosecco till alla måltider, riktigt gott. Till förrätt fick barnen rostad macka med choklad och banan/hallon, och tandpetare med ost & vindruvor. Vi vuxna fick en  räkmacka med löjrom och creme fraiche. Till huvudrätt fick barnen små kroketter, korv och Vs jätte goda brunsås med gorgonzola till. Den såsen fick vi oxå till vår fläskfilé, rusti, vitlöksstekta champinjoner och vitlöksbröd. Sååååå gott!
Vi ställde fram lite snacks men alla var så mätta så ingen åt det. Och ingen efterrätt orkade vi heller. Strax efter tolvslaget åt vi lite ost & kex. 

Förra året klarade bara B att vara vaken till tolvslaget, G fick vi lägg vis 22:30 tror jag det var. I år sov de båda vid 22 för de var helt slut. Alla barnen va övertrötta. Men de fick tända lite tomtebloss innan de gick och la sig. Och så hade jag blåst upp ballonger och målat klockslag på dom, så vid varje klockslag hade det hänt nåt. 
Första klockslaget fick de va med och göra "skjutare" av en mugg, ballong och tejp. Så sköt de iväg pingisbollar med dom. Sen blev det nåt gott vid ett klockslag. Öppna deras McQueen skumpa och dricka med roliga sugrör, och så tomteblossen då. Mer hanns inte med innan de fick lägga sig.

Så vi vuxna firade tolvslaget själva. Vi satt kvar i vår soffa, skålade och fortsatte spela Kahoot. Väldigt mysigt faktiskt.

God fortsättning! (null) (null)
(null)
(null) (null)
(null)
(null)
(null)
(null) (null) (null)