Massa mys & ny tatuering

Fredagsmyset blev en samkväms spontanare med min Linda och hennes Alex och lilla Charlie. Och så Lindas gigantiska mage som beräknas bli tom på torsdag, så spännande! 
Vi åt tacos så det stod härliga till. Längesen vi åt det. Våra pojkar (särskilt G) är inte så förtjust i köttfärs så de får makaroner istället, precis som deras pappa & faster fick när de var små. Charlie verkade tycka att det var ett superbra substitut. 
Efter maten blev det kanelbullar och snacks. Jag försökte lura till mig lite pussar från Charlie, fick en medan Viktor fick så många han ville. Förstår att han är Viktortokig den där lille men lite snålt att bara ge mig en puss tycker jag..

Lördagen åt jag & pojkarna hos min mamma medan V hade fotbollsmatch. Han fick veta det väldigt sent och då hade vi redan bjudit in oss hos mamma, lyckligtvis. Var ju svinkallt ute så jag hade ogärna stått där och kikat. 
Blev bjudna på potatismos och fisk, vi åt jätte bra så fick glass till efterrätt för att vi var så duktiga. Sen önskade B att vi skulle ta med mormor till Eko och köpa lördagsgodis, sagt och gjort. Men G bångstyriga gjorde att det blev enda stoppet, både mamma & jag var helt svettiga av att jaga han. Han kan verkligen stänga av hörseln ibland, jag blir galen på han då. Så vi åkte hem och var hemma resten av dagen. 
Vi hyrde filmen Ferdinand och myste. När filmen var slut gick jag & pojkarna och lade oss. 
(null)

Söndagsmorgonen startade med att jag & G tittade på Mamma mu, när B kom ned blev det frukost. När vi var klara gjorde jag matsäck och så hängde vi med deras farmor, faster m.fl ut i skogen och plockade svamp. Kallt men mysigt. B hade riktiga "svampögon" och hittade jätte mycket, medan G vägrade släppa farmors hand. Vi fick hoppa över en liten å och klättra över stockar, riktigt äventyrligt. 
Efter matsäcken frös några av oss så vi åkte hem till farmorn för att värma oss och leka.

(null)
(null)
(null)           (null)
(null)

Framåt fem tiden kom Sara och hämtade mig så tog vi en roadtrip till vår tatuerare i Hallsta. Vi båda behövde bättra på kompistatueringen vi har på varsin tumme, det dumma med att ha på fingrarna är att det släpper lätt så det kan krävas påfyllning innan det är bra. Idag tryckte han på skapligt måste jag säga, förra gången tyckte jag det var skönt och rös men inte idag. Inge skönt alls var det men fint blev det, och det är huvudsaken. 
Både jag och Sara fick varsina små freestyling tatueringar. Sara tog typ streck kan man säga och jag ett semikolon. Jag gillar vad det står för och har tänkt på det länge så från min sida var det ingen impulsgrej. 
Vi båda blev riktigt nöjda. På hemvägen åt vi varsin chokladboll och var riktigt nöjda. Få umgås, tatuera sig tillsammans och äta chokladboll, hur bra? Ett riktigt bra avslut på denna mysiga helg. 
(null)
(null)