Rensningsmode

Min psykolog skulle inte bli så glad på mig om hon visste hur jag hållit på den senaste tiden. Jag har (med handen på hjärtat) blivit bättre med att inte boka upp oss hit å dit, jämt å ständigt. Med avsikt bokar jag in tomma kalenderdagar. Det är rätt stort. Har liksom aldrig sett mig en sån som har svårt för att säga nej men i och med denna grej så har jag märkt att en del av mig faktiskt har det. 

Men min stresshantering. Jag kan inte vara still. Antingen sover jag eller härjar omkring i 120 knyck och donar, jag har inget mellanläge. Och just nu är det otroligt mycket saker som sker i livet som jag inte kan göra någonting åt. Saker som gör mig otroligt ledsen och som jag har svårt att bearbeta. Härom kvällen grät jag så pass att jag fortfarande var svullen när jag vaknade dagen efter. Sov skit dåligt den natten. 
Så dessa saker hanterar jag på det viset jag kan. Jag rensar och städar. 

I lördags skulle jag bara ställa undan nåt i skafferiet. Slutade med att jag rensade båda skafferierna, kollade datum osv. Även de ovanför kylen och frysen. Rensade på glas och flyttade om. På läkemedel. Och på pojkarnas pyssel, ritsaker osv. Det var otroligt skönt. 

I veckan har jag rensat på massa gamla papper, pärmar och spel. Lakan & handdukar. Tagit in vinterkläder och ut med sommar/våren. 
Så nu har jag inget kvar att rensa... men jag är långt ifrån redo att hantera det som behöver hanteras. 
2
Lina

Jag har ett källarförråd och ett garage som behöver rensas..........

Svar: Hahaha jag kommer som ett skott med min labelmaker!
Mimmie

Master

Love you 👍🏼

Svar: Love you! ♥️
Mimmie