Farligt och vara ledig

Perfekt arbetsvecka måste jag säga: måndag, halvdag, ledig, torsdag, fredag. 
Med andra ord: måndag, halvfredag, söndag, måndag, fredag.
Och med ytterligare ord: mycket ledigt vilket resulterar i en sjuk-Mimmie. Jag känner hur en förkylning sakta med säkert smyger sig på mig. Inte okej. Har verkligen inte tid med såna dumheter. 

Vs jobbhelg nu men jag & pojkarna fick sällis av min mamma. Vi åt mat och så hade mamma med sig efterrätt, jordgubbar & grädde. Det åt vi framför pojkarnas nya netflixfavorit Ninjago. Vid läggdags var de lagom speedade så det blev lite senare än vanligt, de brukar vara helt slut på fredagar annars. 
(null)
(null)

Imorgon ska pojkarna följa med V och kolla när HBK spelar match, jag ska till frisören och få bort mig två dm långa utväxt. Sen får vi se vad resten av lördagen utvisar.
På söndagen ska jag & min bästiskollega Åsa äta brunch på Plazan och sen gå på Sky Spa, vi båda har presentkort där. Happy coincidence! 

Så nej, jag har inte tid att bli sjuk. Verkligen inte. På tisdag-onsdag ska jag dessutom till Sthlm på Kickoff med jobbet, och på fredagen ska vi på min avdelning på AW. Det är jag som styrt den så lite b om jag själv inte kommer, dessutom är det sista AW’n innan semestrarna drar igång. 
Ska peppra kroppen med c-vitaminer och snorta ingefära. Borde göra susen.