Workinggirl

Har räknat ut att min nuvarande anställning på SOS Alarm är min 28:e (!!!) anställning. Jag visste att jag haft många anställningar eftersom jag periodvis haft 2-4 anställningar samtidigt, men det var fler än jag trodde. 

Min allra första anställning var när jag var ca 15 år och sålde jordgubbar utanför ICA Grytan en sommar. Har inte en aning om hur jag fick det jobbet. 

En av mina längsta anställningar där jag var anställd i streck var på Burger King, där var jag i drygt tre år och hade flera olika anställningar under den tiden. Bl.a. som sommarvikarie på posten, timanställd som köttpaketerare på HFG och som kontaktperson via Västerås Stad. Att vara kontaktperson var jag som absolut längst, men det var några pauser hit och dit men jag var det åt en och samma återkommande tjej mellan 2006-2016. 

En av mina roligaste anställningar var på dagskryssningen MS Eckerö. Att jobba en vecka, vara ledig en vecka var riktigt nice den tiden i livet. Och få lön två ggr var inte tokigt heller, bra grundlön kring den 25:e och all ob och dylikt kring den 9:e därpå. Det var typ alltid fullrulle att jobba i taxfreen där jag var och jag hamnade med ett riktigt skönt gäng. Både en kollega och en stammis från båten kom och hälsade på mig när jag började jobba på Stadium efter den anställningen. Vissa klickar man bara så pass bra med. 

Anställningen jag minns med mest ångest var på kundsupporten på Skellefteå Kraft. Inte pga företaget eller arbetsuppgifterna utan pga kollegorna. De var så himla elaka fastän de själva inte fattade det. Riktiga puckon. Pratade över huvudet på mig, behandlade mig som luft och liknande. Grät vissa mornar jag skulle dit. 

På alla mina anställningar har jag fort blivit rastlös och sökt mig vidare. Har inte känt att jag kommit till ro, men det har jag nu. Äntligen. Jag stormtrivs på mitt jobb nu. För första gången på länge kan jag längta efter att få jobba och träffa mina kollegor.
Att jag sen jobbar för ett företag som är ett starkt märke är en bonus. Samma sak med att det är ett månd-fredagsjobb, det är en bonus och typ ett "måste" när man har familj. Lönen tycker jag också är bra, vet att jag tjänar mer/lika mycket än några som pluggat 1-2 år till sitt yrke så då känner jag inte att jag ska klaga, för jag har ju faktiskt inte pluggat till detta. 
Det känns så otroligt skönt att ha hittat ett jobb som jag känner att här, här vill jag stanna. 
(null)
Min Åsa och Amanda, härliga kollegor!
1
Master

Det är du såååå värd ❤️❤️❤️