Exploria

ÄNTLIGEN blev det av! Jag har längtat i närmare två år på att få ta med pojkarna till Exploria. 
Jag & Kia hade planerat att va där till öppningen kl.10 men ingen av oss tänkte på att tiden ställdes om till sommartid så vi var där framåt 11, men det gjorde inget för vi var typ själva där ändå. 

Vi började med Explorias egna Leos lekland, som var typ mer än dubbelt så stort än det vi är vana med. Pojkarna stormade in och testade allt utan att tveka, även fast de typ började med att halvt slå ihjäl sig i en ruschkana som gick rakt ner. Inte ens det hejdade dom.

Så med blåslagna huvuden kollade vi in dinosaurielandet. Vi var helt själva där bland dinosaurierna. Bland de roligaste tyckte jag & Kia var när pojkarna "matade" en dinosaurie som stod stilla men den började plötsligt röra sig och låta så pojkarna sprang därifrån så fort de kunde😂 Och jag fick allt på film! 
Så de var lagom uppskrämda när vi kom till t-rexen som också började röra på sig helt plötsligt (men den lät inte), B gömde sig bakom en vägg och ville att jag skulle gömma mig där med honom. G sträckte upp händerna till Kia och gömde sig i hennes famn. De tyckte det var lite obehagligt först men sen var de båda fram och klappade t-rexen på nosen och gav den en high five. Sen gömde de sig under nån trehorning som de sett på nån dinofilm stånga en t-rex i självförsvar, så där kände de sig trygga. 

Vi åt en jätte god lunch på Wild West restaurangen innan vi gick till trampolinlandet, det var som Yoump. Svinskön musik där. Men pojkarna ville tillbaka till leklandet så vi gick tillbaks och testade allt som fanns kvar att testa, då hade det kommit mycket mer folk så det var jätte bra att vi var där tidigt.
Det var en  rolig dag! Kommer verkligen åka dit fler gånger. 
(null)
(null)
(null)
(null) (null)
(null)
(null) (null)